Kjøpsbettingelser

Kjøpsbetingelser ved privatkjøp (forbrukere)

Selger

AssistCo AS
Org.nr.: 991 799 165
Adresse: Svaddevegen 125, 3660 Rjukan
E-post: kundesenter@assistco.no

Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer fra AssistCo AS til forbruker. Netthandel er regulert av forbrukerkjøpsloven. Lovtekstene finnes på lovdata.no.

1. Innledning

Vilkårene begrenser ikke kjøperens lovbestemte rettigheter, men beskriver partenes viktigste rettigheter og plikter.

2. Avtalen

Avtalen består av disse vilkårene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelle særskilt avtalte vilkår. Ved motstrid går særskilt avtalte vilkår foran, så langt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

3. Partene

Selger: AssistCo AS (selgeren).
Kjøper: Privatperson som bestiller i nettbutikken (kjøperen).

4. Pris

Alle priser er i NOK og inkluderer merverdiavgift. Totalprisen inkluderer alle avgifter, frakt og eventuelle gebyrer. Kostnader som ikke er opplyst før kjøpet, skal ikke belastes kjøperen.

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende når kjøperen har sendt bestillingen. Avtalen er ikke bindende dersom det foreligger en åpenbar skrive- eller prisfeil som motparten forstod eller burde forstått.

6. Betaling

Selger kan kreve betaling fra tidspunkt varen sendes. Ved kortbetaling belastes beløpet ved forsendelse. Ved faktura gjelder frist oppgitt på faktura (min. 14 dager). Kjøpere under 18 år kan ikke betale med faktura.

7. Levering

Levering anses skjedd når kjøper eller dennes representant har mottatt varen. Dersom ikke annet fremgår, leveres varen uten unødig opphold og senest innen 30 dager. Levering skjer til adressen oppgitt i bestillingen med mindre annet er avtalt.

8. Risiko for varen

Risikoen går over på kjøper ved mottak i tråd med punkt 7.

9. Angrerett

Viktig unntak for personaliserte produkter: Angreretten gjelder ikke for varer som er produsert etter kjøperens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg (f.eks. navnelapper med navn, symboler eller annen tilpasning), jf. angrerettloven § 22 bokstav e.

For øvrige (ikke-personlige) varer har kjøper 14 dagers angrerett fra dagen etter mottak. Melding om bruk av angrerett bør gis skriftlig (e-post eller angrerettskjema). Kjøper betaler returfrakt med mindre annet er avtalt.

Selger tilbakebetaler uten unødig opphold og senest 14 dager etter mottatt melding, men kan holde tilbake betaling til varen er mottatt i retur eller kjøper har dokumentert retur.

Angrerettskjema: Last ned skjema hos Forbrukerrådet.

10. Forsinkelse eller manglende levering

Ved forsinkelse som ikke skyldes kjøper kan kjøper etter forbrukerkjøpsloven kap. 5 holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve ved vesentlig forsinkelse og/eller kreve erstatning. Krav bør fremmes skriftlig.

11. Mangel ved varen

Ved mangel kan kjøper kreve retting/omlevering, prisavslag, heving (dersom mangelen ikke er uvesentlig) og/eller erstatning. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter oppdagelse og senest 2 år etter mottak (5 år for varer som er ment å vare vesentlig lenger).

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Ved manglende betaling eller annet mislighold kan selger holde varen tilbake, kreve oppfyllelse, heve ved vesentlig mislighold, samt kreve renter og eventuelle inkassogebyrer i henhold til lov. Ved uavhentede, ikke-forskuddsbetalte varer kan reelle frakt- og håndteringskostnader belastes.

13. Garanti

Eventuelle garantier kommer i tillegg til kjøperens ufravikelige rettigheter etter forbrukerkjøpsloven.

14. Personvern

AssistCo AS er behandlingsansvarlig. Personopplysninger behandles kun for å gjennomføre kjøpet, levere varer og yte kundeservice, i samsvar med gjeldende personvernlovgivning (GDPR). Opplysninger deles kun når nødvendig for å oppfylle avtalen eller når lovpålagt.

15. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Hvis enighet ikke oppnås, kan kjøper kontakte Forbrukerrådet for mekling (telefon 23 400 500).


Sist oppdatert: